Comunicat FUNDACIÓ ISIDRE ESTEVE

Benvolguts amics i col·laboradors,

Ens  complau  comunicar-vos  que,  dijous dia 27, es va inaugurar  el Centre Esportiu Pont  de la Fundació Isidre Esteve al Centre d’Alt Rendiment Esportiu de Sant Cugat del Vallès. Un acte que va comptar amb la presència  i el suport  del Sr. Ivan Tibau, secretari  general  de l’esport  de la Generalitat  de Catalunya, i de la Sra. Ampar Cuxart, cap del servei de rehabilitació de l’Hospital de la Vall d’Hebron.

Des  que  vam  crear  la Fundació  Isidre  Esteve,  ara  fa quasi  un any,  ens  vam  marcar  dos  projectes propis per dur endavant: el coixí intel·ligent i el centre pont. El primer, és una realitat i comptem amb un protitip de coixí que ja funciona. I el segon, avui l’hem posat en marxa. El Centre Pont és un projecte en què hi hem treballat molt i avui l’hem pogut presentar  en el millor dels escenaris,  el CAR de Sant Cugat, un espai on es respira l’esport i els valors de l’activitat física”, ha destacat Isidre Esteve durant un acte de presentació amb nombròs públic assistent.

El Sr. Ivan Tibau,  secretari  general  de l’esport  de la Generalitat  ha remarcat  la vessant  esportiva d’aquest centre ubicat dins les instal·lacions  del CAR de Sant Cugat i alhora ha manifestat el suport de  les  totes  les  entitats  esportives  catalanes  a  aquest  projecte  englobat  dins  la  potenciació  de l’activitat física i de l’esport paralímpic. Paral·lelament, la Sra. Ampar Cuixart, cap del servei de  rehabilitació  de la Vall d’Hebron,  entitat amb la qual la Fundació  Isidre Esteve ha signat un acord marc  de  col·laboració,  ha  destacat  la voluntat  del  centre  per  formar  les  persones  que  han  patit lesions medul·lars en els valors de l’esport, la cultura de l’esforç i la superació personal com a eines d’integració social.

El Centre Pont neix com un projecte per intregrar socialment a persones amb discapacitats a través de la pràctica de l’esport amb un doble objectiu, educar els pacients vers els beneficis que aporta l’activitat  física,  i  al  mateix  temps  formar  tècnics  i  assessorar  instal·lacions  esportives  perquè aquestes  persones  puguin practicar  esport en gimnasos  convencionals,  centres de fitness, o fins i tot  a  les  seves  pròpies   llars.  “Volem   transmetre   l’hàbit  de  practicar   esport  en  persones   amb discapacitats físiques i que puguin veure que, en un futur, si volen també poden dedicar-­se a un esport professional en el món de les competicions paralímpiques. I alhora, amb el Centre Pont també obrim la vessant formativa per a monitors que ja treballen en àreees de fitness, tant en instal·lacions públiques com privades. En aquest sentit, comptar amb l’ajuda de l’INEFC per elaborar el protocol de formació de tècnics, per a nosaltres suposa tancar el cercle pel que fa als objectius del nostre centre”, ha resumit l’esportista d’Oliana.

Cal destacar que el Centre Pont no és un centre de rehabilitació. Nosaltres fem que persones amb discapacitats,  després d’haver passat pel seu corresponent  centre de rehabilitació,  aprenguin  l’hàbit de realitzar alguna activitat física i, a la vegada, formem monitors. D’aquesta manera aconseguirem que les persones, quan surtin del nostre centre, siguin el màxim d’independents  possible i que puguin practicar esport en qualsevol àrea de fitness, i que a més hi hagi personal qualificat per atendre’ls i, així puguin  normalitzar  la seva vida i integrar-­se  socialment  a través  de la pràctica  esportiva”,  ha declarat Isidre Esteve emfatitzant els objectius del nou Centre Pont, un espai que disposa de cent quaranta  metres quadrats  per a la pràctica  esportiva  i d’oficina  dins les instal·lacions  del CAR de Sant Cugat del Vallès.

Aprofitem  l’avinentesa  per  agrair  el  suport  de  tots  els  nostres  col·laboradors  i l’assistència de  les persones presents a la inauguaració del nostre centre.

Cordialment.

FUNDACIÓ ISIDRE ESTEVE